Det ska böjas/krökas i tid, det som krokigt ska bli.




Med mina kläder på syns det inte
det är som att jag gömmer mig
precis som jag gör bakom mitt falska leénde
mina  kläder är ett skal, med dom på är jag precis som alla andra.
men hur kul skulle det egentligen vara om alla var lika dana
betede sig likadant hade samma klädstil?
Jag skulle skämmas för en sån värld
precis som jag skämmts för min skolios
men den finns där, den är liksom jag
och jag trivs med det, vist om jag fick bestämma
skulle jag nog vela haft en rak rygg
för precis som vissa tjejer skämms över små bröst
eller sin för stora näsa eller vad det nu kan vara
skämmdes ja över min rygg,
men många tjejer har små bröst
många tycker kanske att deras näsa är för stor
sen finns det dom som mig
som inte önskar sig annat än en rak och fin rygg.

Jag kan ge min bästa kompis, o mina syskon, min mamma den komplimangen som dom aldrig bryr sig om:
Wow, Vilken fin rak rygg du har!.

vad skulle inte jag göra för en rak rygg?

operation kommer inte på frågan, stel operarad, vad betyder de?
Aldrig kunna röra mig som jag kan idag, inte kunna göra de saker ja tycker mest om här i livet
är det verkligen värt de , för den raka ryggen jag önskar mig?

lägga mig på operations bordet igen
vetandes om alla komplikationer som kan ske.
aldrig igen.


Det som inte dödar, härdar och I de blindas rike är den enögde kung.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0